Co nowego w Radzie Dzielnicy?

Początek 2014 r. obfitował w wiele wydarzeń, także znaczących dla naszej Dzielnicy. W trakcie Sesji Radni podjęli uchwały w następujących kwestiach:

Wydania opinii odnośnie procesów inwestycyjnych w Dzielnicy:
1. Pozytywną dla lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa oświetlenia boiska wraz z budową trybuny i utwardzeniem terenu dla obsługi zespołu boisk sportowych w rejonie ul. Mała Góra i ul. Aleksandry w Krakowie (na ternie nowopowstającego boiska sportowego klubu Baszta).
2. Pozytywną dla lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa krytej pływalni na osiedlu „Na Kozłówce”, z zespołem odnowy biologicznej i fizykoterapii, z zapleczem socjalnym i małą gastronomią (kawiarnią), z częścią administracyjno-biurową, wraz z infrastrukturą techniczną, zagospodarowaniem terenu, w tym drogą wewnętrzną dojazdową, miejscami postojowymi, ciągami pieszo – jezdnymi i pieszymi oraz elementami małej architektury. Projekt ten wzbudził dużo uwag i kontrowersji wśród Radnych, uchwała została przyjęta niejednomyślnie.
3. Pozytywną dla lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Przebudowa i rozbudowa trzech domów studenckich Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum w Krakowie przy ul. Badurskiego nr 13, 15, 17 ( bez zmiany sposobu użytkowania) oraz przebudowa części budynku dydaktycznego nr 19 (dawny Klub Bakcyl) na potrzeby zakładu Fizjoterapii UJ-CM, budowa wiat rowerowych (stanowiących łączniki pomiędzy domami studenckimi), budowa obiektów sportowych i kulturalno – integracyjnych, budowa i przebudowa parkingów wraz z układem dróg wewnętrznych oraz budowa i przebudowa infrastruktury technicznej.
4. Z uwagi na brak podstawowych danych dotyczących inwestycji i niespójność opisu negatywną dla warunków zabudowy (WZZiT) dla zamierzenia inwestycyjnego pn. Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym i infrastrukturą techniczną przy ul. Gen. Jakuba Jasińskiego w Krakowie.

Rozdysponowania środków finansowych:
1. Radni zdecydowali, iż w bieżącym roku zostanie wydana długo oczekiwana publikacja poświęcona Dzielnicy XII. Będzie miała charakter informacyjno – promocyjny i przybierze formę „Spacerownika po Dzielnicy”. Na ten cel przeznaczyli kwotę 7.500 zł.
2. Radni przeznaczyli kwotę 5.000 zł na realizację w Gimnazjum Nr 29, przy ul. Aleksandry 17, zadania pn. „Remont pomieszczenia oraz przygotowanie stałej ekspozycji poświęconej patronowi szkoły – Janowi Pawłowi II”.
3. Radni wsparli również kwotą 3.000 zł organizację III edycji konkursu „Dziecięcy Mistrz Ortografii” oraz Artystycznego Turnieju Przedszkoli „ARTUR”, realizowanych przez MDK im. K. I. Gałczyńskiego, ul. Na Wrzosach 57 oraz kwotą 2 500 zł organizację warsztatów samorządowych przez Dom Kultury „Podgórze” w Krakowie.
4. Rada zdecydowała również o podziale 12.000 zł przeznaczonych na dofinansowanie konkursów między przedszkolnych i międzyszkolnych w następujący sposób:
 Przedszkole nr 35 konkurs „Z matematyką za pan brat” – 300 zł
 Przedszkole Nr 150 konkurs plastyczny o tematyce ekologicznej – 500 zł
 Przedszkole nr 87 konkurs „Z Lajkonikiem po Krakowie” – 500 zł
 Przedszkole nr 49 rodzinny konkurs piosenki „Śpiewać każdy może” – 500 zł
 Przedszkole nr 180 konkurs „Rozśpiewany przedszkolak” – 500 zł
 Szkoła Podstawowa Nr 41 konkurs „Żyj zdrowo i bezpiecznie” – 400 zł
 Szkoła Podstawowa Nr 61 międzyszkolny konkurs wiedzy o krajach anglojęzycznych, konkurs „Śladami wielkich matematyków” – 1.000 zł
 Szkoła Podstawowa Nr 111 konkursy międzyszkolne – 1.000 zł
 Szkoła Podstawowa Nr 123 Konkurs Piosenki Religijnej – 1.500 zł
 Szkoła Podstawowa nr 124 festiwal Pieśni Patriotycznej – 800 zł
 Szkoła Podstawowa Nr 117 konkurs „Śpiewać każdy może” – 800 zł
 Szkoła Podstawowa nr 24 konkurs międzyszkolny „English In Action” – 800 zł
 Gimnazjum nr 30 (ZSO Nr 12) konkursy międzyszkolne: Festiwal Humoru, Konkurs Piosenki Żołnierskiej – 1.600 zł
 ZSOI Nr 4 konkurs „Pod żabim parasolem” – 1.500 zł, Kiermasz Krótkich Form Artystycznych – 300 zł.
5. Radni przyznali również środki finansowe w wysokości 2.000 zł na organizację zawodów deskorolkowych o Puchar Rady Dzielnicy XII.

Wniosków i opinii dotyczących bieżących spraw:
1. W związku z licznymi interwencjami pisemnymi i telefonicznymi mieszkańców bloku przy ul. Facimiech, Radni anulowali uchwałę Nr XXXIX /548/2013 Rady Dzielnicy XII z dnia 22 października 2013 r. w sprawie utworzenia tam ogródka wypoczynkowo – rekreacyjnego.
2. Radni zawnioskowali do Prezydenta Miasta Krakowa o podjęcie działań zmierzających do wykonania podziału geodezyjnego działek umożliwiającego budowę parkingu przy ul. Na Kozłówce oraz o podjęcie działań w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim mających na celu zapewnienie odpowiedniej ilości karetek ratunkowych obsługujących Miasto Kraków. W ostatnim czasie do Rady Dzielnicy XII docierały niepokojące informacje od mieszkańców dotyczące zamiaru zmniejszenia ilości karetek ratunkowych obsługujących milion mieszkańców Krakowa ( z 7 do 3 sztuk).
3. Radni wybrali na organizatora zadania pn. „Spartakiada szkół podstawowych i gimnazjalnych Dzielnicy XII” Zespół Szkół Ogólnokształcących Integracyjnych nr 4 w Krakowie, przy ul. Żabiej 20.
4. Rada Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim przystąpiła do projektu „budżetu partycypacyjnego” w roku 2014. Realizacja dzielnicowego „budżetu partycypacyjnego” umożliwi mieszkańcom Dzielnicy samodzielne wskazanie zadań zaspakajających ich najpilniejsze lokalne potrzeby oraz podjęcie próby ich realizacji, co znajdzie przełożenie w większym zaangażowaniu mieszkańców w sprawy obywatelskie.

List rankingowych zadań realizowanych w 2014 r.:
Radni ustalili ostateczną listę zadań na rok 2014 w zakresie budowy i przebudowy ulic gminnych wraz z oświetleniem (zadania inwestycyjne):
 Modernizacja i dobudowa oświetlenia wg wskazań Dzielnicy – 100.000 zł
 Modernizacja ciągu pieszego wzdłuż ulicy Ćwiklińskiej i Teligi od ul. Telimeny
w kierunku ul. Konrada Wallenroda – 200.000 zł
 Budowa parkingu przy ul. Okólnej w Krakowie – 100.000 zł
oraz dokonali podziału środków finansowych w ramach zadań na rok 2014 w zakresie prac remontowych dróg, chodników i oświetlenia wg następującego zestawienia:
 Osiedle Stary Bieżanów – 148.000 zł
 Osiedle Bieżanów-Nowy – 140.000 zł
 Osiedle Nowy Prokocim – 60.000 zł
 Osiedle Stary Prokocim – 154.000 zł
 Osiedle Kozłówek – 135.000 zł
 Osiedle Rżąka – 105.000 zł
 Osiedle Złocień – 158.000 zł.

Opracowała: Patrycja Bień