administrator

 

START

WYDARZENIA

HISTORIA

JEDNOSTKA

KADRA

SPRZĘT

GALERIA

MULTIMEDIA

STATYSTYKI

DZIELNICA XII

RÓŻNOŚCI

LINKI

KONTAKT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRZĘT

Samochody i specjalistyczne wyposażenie ratownicze JRG 6

GBARt 2,5/24 Mercedes 1329 AF ATEGO - średni samochód gaśniczy. Silnik wysokoprężny o mocy 210kW (286kM), napęd 4X4, ilość miejsc 6 (1+1+4), autopompa Moto-Truck A18/8 Wydajność: niskie ciśnienie - 2400 dm3/min, przy 0,8 MPa, wysokie ciśnienie - 470 dm3/min przy 4,0 MPa, zbiornik wody: stal nierdzewna/kompozyt - 2500dm3, zbiornik środka pianotwórczego: stal nierdzewna/kompozyt - 250dm3, dozownik środka pianotwórczego: DSP 120 sterowany ręcznie (3 i 6%), zwijadło szybkiego natarcia zwijane elektrycznie - długość węża - 60m, działko wodno-pianowe : ZIEGLER HH 365 - wydajność 800/1200/1600 dm3/min. Wyposażenie dodatkowe: Pneumatyczny maszt oświetleniowy, Agregat prądotwórczy - 2,2 kVA, Niezależne ogrzewanie spalinowe przedziału kabiny i autopompy, Wyciągarka elektryczna 5,6 t.

GBA 2.5/16 Iveco Eurocargo - średni samochód gaśniczy, zbiornik na wodę o poj. 2500 l., zbiornik na środek pianotwórczy o poj. 250 l., autopompa dwustopniowa o wydajności przy ciśnieniu 10 atm. -1600 l./min. i przy ciśnieniu 40 atm.-250 l./min., silnik IVECO o mocy 210KM, zabudowa Stolarczyk ,kabina 1+1+4, napęd 4x2. Samochód wyposażony jest w m.in. wyciągarkę elektryczną, pneumatyczny maszt oświetleniowy i urządzenia ratownicze Lucas.

GCBA 9.5/65 MAN – ciężki samochód gaśniczy, zbiornik na wodę o poj. 9500 l., zbiornik na środek pianotwórczy o poj. 900 l, autopompa – Stolarczyk S 60 NP., wydajność - 6500 dm3/min - 8 bar, dozownik - automatyczny 3% i 6%, linia szybkiego natarcia, działko wodno-pianowe typ STOLARCZYK DWP 32, Podwozie - MAN TGA/TGS 26.440, Kabina - ilość miejsc siedzących 1 + 1 + 1, Moc maksymalna - 324 kW (440 KM), Rodzaj napędu - 6 x 6.

SRT MAN  - średni samochód ratownictwa technicznego, kabina 1+1, silnik wysokoprężny o pojemności 5600cm2. Stały napęd na wszystkie koła. Na wyposażeniu samochodu znajdują się m.in. urządzenia hydrauliczne Holmatro, wyciągarka hydrauliczna, poduszki wysokociśnieniowe i pilarka do cięcia stali i betonu.

SD-37 Magirus – drabina mechaniczna o wysięgu 37 m, podwozie IVECO z silnikiem 299 KM Euro5, napęd 4x2, masa 15000 t, kabina 2+1, pięciosekcyjna drabina z koszem w pełni sterowana mikroprocesorowo – kosz 3 osoby (270kg), automatyczne działko wodne z możliwością zdalnego sterowania.  Na wyposażeniu między innymi agregat prądotwórczy, piły mechaniczne do drewna i aparaty ochrony dróg oddechowych.

SLRChem - samochód specjalny lekki rozpoznania chemicznego, podwozie Mercedes Sprinter 319. Silnik diesla o pojemności 2987 cm3 i mocy 140 kW. Napęd 4x4 - kabina 3+1. Na wyposażeniu sprzęt wykrywczy i pomiarowy (w tym do zdalnej detekcji skażeń), agregat prądotwórczy HONDA oraz środki ochrony osobistej ratowników.

SCRchem Renault Kerax - ciężki samochód ratownictwa chemicznego. silnik Renault o mocy 420 KM, podwozie Renault Kerax, kabina 1+2, ciężar 19000kg, napęd 6x4, podest hydrauliczny do załadunku w tylnej części pojazdu. Samochód ten stanowi bazę sprzętową dla SGRCHE ( Specjalistycznej Grupy Ratownictwa Chemiczno-Ekologicznego ) w której możemy wyróżnić: sprzęt pomiarowy, sprzęt ochronny ratowników (aparaty powietrzne, różnorodne ubrania ochronne), sprzęt do uszczelniania wycieków oraz usuwania substancji chemicznych, różnego typu pompy do substancji chemicznych, zbiorniki do gromadzenia i transportu substancji chemicznych, armatura do przepompowywania i szereg innego sprzętu.

GCBM 18/16 Jelcz – zestaw składający się z ciągnika siodłowego Jelcz 417 ( silnik o pojemności 11000 cm2, napęd na oś tylną) oraz cysterny na wodę o pojemności 18 tysięcy litrów. Na cysternie zamontowana jest pompa szlamowa o wydajności 1600 l/min.

SLKw Peugeot Boxer - samochód kwatermistrzowski, silnik 2200 cm3 o mocy 130KM, kabina 1+8, napęd na koła przednie, ładowność 1600kg

SLRR Nissan NP300 - lekki samochód rozpoznania ratowniczego, silnik o pojemności 2500 cm3 (125KM), napęd na dwa lub cztery koła.

Mikrobus VW T4 - samochód dyspozycyjny, silnik  o pojemności 2000 cm3, kabina 1+7, napęd na przednią oś.

Przyczepa wężowa Wyposażenie: pompa szlamowa WT-40X, pompa pływająca Niagara

Przyczepa oddymiająca Wyposażenie: Elektryczny agregat oddymiający wraz z rurami powietrznymi, agregat prądotwórczy Honda 6500 KVA, najaśnica 2x500 W  ze statywem

Przyczepa z zaporą przeciwolejową "Schmitz", elastyczna zapora przeciwolejowa 20 elementów po 10 m każdy, możliwość sprawienia na rzekach o prędkości nurtu do 0,8 m/s, ciężar 2200kg

 

SAMOCHODY, KTÓRE KIEDYŚ BYŁY NA WYPOSAŻENIU JRG 6 ZNAJDZIECIE W ARCHIWUM

©  Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie, projekt i wykonanie: sekc.mgr Lech Bernaś